Alla inlägg den 7 december 2008

Av Tezzan - 7 december 2008 23:37

                                            Julen närmar sig ....

.... menar inte skrämmas ....
... men julen närmar sig fortare o fortare för varje år...
... minns mina barndomsår ....
... låång väntan låång vinter ...
... nog för att mörkret härskar
... men tänk om ett par veckor vänder det och blir ljusare!!!!
... det tycker jag känns mycket bra...
ljuset kommer åter...
... liten "mörkrumsråtta"  har talat ...............

tycker nog vintrarna med har snabbat på takten...
= BRA men för guds skull kan våren och sommaren
dra ner på sitt tempo då? bara lite ....
... please så vi hinner njuuta....
men än kan vi mysa i mörkret

                                     



Andra Advent

När andra ljuset brinner
är snart Lucia här
Hon bjuder oss på kaffe
och bud om julen bär


Av Tezzan - 7 december 2008 16:51

Shoppingturen till Uppsala igår blev mycket lyckad:)

Var inne i Uppsala city och sen på Ikea.

Pengar gick det åt, men mindre än vad jag hade räknat med;)


Nu Är en stor del av julklapparna fixade och man kan slappna av någolunda.


Imorse strök jag Julgardinerna till köket och hängde upp dem. Så fint och mysigt det börjar bli nu i alla vrår hemma.

Red Candle W/ Christmas Wreath Ring Christmas Images


Var in tills tan en sväng idag och gjorde några fynd. Passade på eftersom jag var och skjutsade dotran till Sleipner som hade julfest idag.

Imorgon är det jobb igen som gäller och det är en hel del att göra där imorgon och på Tisdag, för på Onsdag ska vi ha lagerrensning på lite diverse badrumsinredningar och lite annat.

Måste fixa annonsen till tidningarna imorgon bitti.

Men det e kul när man har mycket att göra:)



Här kommer något litet att fundera på:

Tankekorn image1215

Du ska leva med dig själv hela
livet, så varför inte lägga ner mer tid
på att bakanta dig med dig själv?
Om DU inte vet vad du vill
och mår bra av -
vem ska då veta det?


Nej nu ska jag just sticka iväg till min väninna Helena och fika:)

Kramiz på er!



Ovido - Quiz & Flashcards