Direktlänk till inlägg 2 mars 2009

Igångsättning

Av Tezzan - 2 mars 2009 11:40

Nu börjar det bli dags för igångsättning av hästarna. Pga det dåliga underlaget så har det inte blivit mycket aktivitet den senaste månaden. Snön har varit nog så irriterande och lagt sig som högklackat på hästarna.


Lite tömkörning med Kosygin har jag jobbat med, men nog har det varit halkigt...(inte kul om en så stor pålle går ikull)


Sannas och Barkats tävlingssäsong sätter igång nu så småningom,så det börjar nog bli längtansvärt med lite vår på marken nu.


Kosygin har vi till salu för byte till stor häst just nu, men det é inte lätt att sälja häst i dessa ekonomiskt svåra tider...:(


Dessutom har vi ju nya ridbanan som ska vältas så fort snön och tjälen i marken försvinner.. Det blir helt underbart att kunna jobba dem hemma med ordning:)


Lilla S* Afrodite, blir bara tuffare och tuffare för varje dag som går.

Den som har det mest svårt med nykomlingen är vår blandis " Skruttan". Hon är förstås sotis nu, men hon skulle inte behöva vara det, för hon får lika mycket uppmärksamhet nu som innan Afrodite kom til oss.

Nåja, det går nog bättre bara hon får ta det i sin egen takt och vänja sig med nykomlingen.

På Bilden J´lo "Skruttan", blandis Main Coon-Norsk Skogskatt

 
 
Ingen bild

T

2 mars 2009 22:50

Kul att du haft det bra i Åre.Sverige har sina attraktioner

 
Ingen bild

Tessan till T

3 mars 2009 22:48

Ja, I Sverige finns de mest underbara platser faktiskt:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tezzan - 12 maj 2009 23:24

Ni vet väl att jag har fortsatt blogga på http://thezzans.blogg.se ?   Nu är den mest härliga tiden på året. Jag ÄLSKAR våren!!   Kram på er!   Ni vet väl att detta är Ålands Landskapsblomma? ...

Av Tezzan - 17 april 2009 11:47

Är det nån som inte har förstått att jag har bytt blogg för ett tag sen? Har tappat besökare rejält sen dess...Vilket är jättetrist!! Numera finns jag på http://thezzans.blogg.se Där får jag iallafall in mera bilder.   Häng med till nya bloggen nu. M...

Av Tezzan - 8 april 2009 21:23

Så häng med!  http://thezzans.blogg.se/

Av Tezzan - 8 april 2009 15:47

På bloggagratis fungerar det ju så att man kan ladda upp 100 bilder och sen måste man beställa fler. Jag har nu använt mina 100 bilder. Skulle behöva beställa fler... Men nu råkar ju jag befinna mig på Åland, vilket innebär att jag inte kan sms:a til...

Av Tezzan - 7 april 2009 22:19

Ja, då var vårt sökande över! Proximo har flyttat in hos oss idag och allt har gått så himla bra. Vilken häst!! Han var absolut den mest lugna trygga varelse jag någonsin har träffat. Från Syninge till Kapellskär märkte man inte att han var i transpo...

Ovido - Quiz & Flashcards